HARI MALAYSIA?

 ingat nak cat muka aku tadi, tapi tak jadilah. hihi

Aku suka tengok Melayu borak borak dengan Cina dan India dekat satu meja makan. semua guna Bahasa Melayu. Semalam mak aku bergurau pulak dengan apek tua yang jual suratkhabar tu. Cina tu pun ramah. 

Minggu lepas pulak aku nampak sorang India ni bagi makcik Melayu yang berdiri dekat dalam komuter tu, tempat duduk dia. Sebelah aku pulak masa tu ada satu group student Cina, Melayu dan India tengah rancak borak. Kadang kadang dalam bahasa melayu. kadang kadang speaking. 

best kan macam tu?

tapi bila open house hari raya, melayu sama melayu, duduk berpuak puak. orang PAS duduk sama kumpulan dia, yang UMNO duduk dengan group dorang. 

damn pathetic aite?

Selamat Menyambut Hari Malaysia!

Previous
Next Post »

6 komen

Write komen
Dzarief Zuhdi
AUTHOR
September 17, 2011 at 3:22 AM delete

hehe.. yang tak dak puak, x leh nak duduk.. sbb yang ada puak nie suka duduk lama2.. haha.. ;p

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
September 17, 2011 at 7:00 AM delete

yg pasal ppolitik tu ..hurm..melayu je bese cam tu

Reply
avatar
September 17, 2011 at 10:04 AM delete

politik tk bawak ke mana..
entahla


harap semua baik2 aje


:)

Reply
avatar
Abu Idris
AUTHOR
September 17, 2011 at 12:28 PM delete

arrayah.info - Hari Malaysia/Hari Kemerdekaan/Hari Kebangsaan : Hari Penerus Pemecah-Belah Kesatuan Umat Islam

Reply
avatar
iPai
AUTHOR
September 21, 2011 at 11:09 PM delete

masa kat U, group design final year aku plg unik sebab 1 Malaysia .. uhuh

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...