DSLR VS NIKON COOLPIX

Assalamualaikum.
korang ingat tak aku pernah buat entry pasal isu budak budak sibuk nak pakai DSLR? kalau belum baca, boleh klik link kat bawah ni. 
sebenarnya aku suka gila snap gambar. tak kisah la pakai DSLR ke atau pun kamera digital biasa. bagi aku, tu semua bonus je. tak semua yang pakai DSLR tu cantik meletup letup gambar dia. takde skil tak guna jugak kan?

 

oo ye sebelum tu aku nak bagitahu korang yang kebanyakan gambar yang aku ambik dalam blog ni menggunakan kamera Nikon CoolPix. walaupun bukan Nikon DSLR tapi aku sayang kamera aku. haha motip? gunalah nikon untuk hasil terbaik. 

dan aku rasa bertuahhhhnya sebab sekarang aku dah boleh menggunakan DSLR sesuka hati aku tanpa mengeluarkan satu sen pun untuk membelinya. apa lagi, cilok saje kamera PP Epal. muahaha. tu la sapa suruh awak offer saya pakai kamera awak? saya kena la manfaatkan peluang yang ada. 

so apa lagi. bila nak belajar ambik gambar? PP Epal, pehlis ajar saya. wink!



tapi walau apa sekalipun, aku tetap sayang kamera aku. sebab helo..ingat DSLR je boleh ambik gambar lawa lawa? kamera cap ayam macam nikon coolpicx aku pun boley tau! *nada tak puas hati

pada yang tengah survey nak beli kamera digital apa..aku rekemen korang kamera nikon coolpix S4000 touchscreen. sebab kualiti gambar dia not bad. korang boleh tengok contoh gambar yang aku snap guna nikon coolpix dekat entry entry lama aku yang ni. mari mari mari


http://getmedean.blogspot.com/2011/10/kadang-kadang-aku-rasa-macam-aku-ni.html
http://getmedean.blogspot.com/2011/10/konon-ala-ala-drama-nora-elena.html
http://getmedean.blogspot.com/2011/10/cheesekau-penyeri-hidopku.html
http://getmedean.blogspot.com/2011/12/ikeabilik-ku-tampak-begitu-berhargahehe.html 

ni la dia kamera digital cap ayam kesayangan aku.. :)


P/S - befday nak dekat. agak agak kalau buat permintaan maut mintak DSLR ada ke yang nak tunaikan? tu menempah maut namanya. hik
Previous
Next Post »

11 komen

Write komen
ecadwinkyasha
AUTHOR
December 8, 2011 at 1:19 PM delete

guna kamera mana2 pun ok.eca sendiri mula dengan camera ho 1.3mp,then baru beli lumix...bila ada dslr lagi puas hati :)

Reply
avatar
Mazni
AUTHOR
December 8, 2011 at 1:21 PM delete

Nikon memang kualiti gambar ok. hehe, nice pictureeeeee

Reply
avatar
December 8, 2011 at 2:12 PM delete

wow berani nak mintak DSLR..kalau saya aduhai takut nak mintak

Reply
avatar
Mr.Superman
AUTHOR
December 8, 2011 at 2:14 PM delete

sekurg2nya ada gak..sy ni non hado.pinjam mak bapak pny.

Reply
avatar
sarah mohamad
AUTHOR
December 8, 2011 at 3:05 PM delete

Cantik! Ada dslr nak gambar cantik kena ada skill kan. Sama jugak camera biasa, boleh snap gambar cantik jugak kalau ada skill :D

Reply
avatar
Cik Bambam
AUTHOR
December 8, 2011 at 6:24 PM delete

kita pon pakai dgcam jek...tp samsung.. pon mcm DSLR jugak! ehheheheh

Reply
avatar
E'in
AUTHOR
December 8, 2011 at 8:46 PM delete

same laa.. e'in pon cume ade kamera digital je.. huhu..

Reply
avatar
ezy.fia
AUTHOR
December 8, 2011 at 11:59 PM delete

kire bertuah la tu ade jgk camera..
saye gune camera enpon je..
cantek gak gmbr.. hihikk

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
December 9, 2011 at 12:39 AM delete

hahah adik mas..dulu kan dok nak main gitar.now dah teringin bidang fotografi.haiyakk..lompat2 sungguh..hihihi

Reply
avatar
arepchepha
AUTHOR
December 9, 2011 at 3:02 PM delete

Batul la, it is not about the cam, it is bout person behind it...

p/s: Baik betul kawan awak bagi pinjam dslr, kalau saya susah jugaklah nak bagi orang pegang mine ^^

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
December 9, 2011 at 3:41 PM delete

Nikon Coolpix boleh buat macam DSLR gak. tak dapat macam DSLR cuma dari segi sharpness je kot.

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...