JOM BELAJAR BUAR MASKER UNTUK RAWAT KULIT KUSAM

Ahad lepas projek aku adalah nak manjakan kulit wajah yang dah lama terabai akibat kesibukan kerja. Manede masa nak pergi spa bagai. Dengan Irine sibuk nak belajar bertateh. Banyak sangat la masa aku nak ke spa! So solution dia, buat rawatan wajah dekat rumah je! 

PUNCA KULIT KUSAM?

Kulit aku jenis yang cepat kusam tau! Apa yang aku faham, punca kulit kusam ni adalah dari tompokan sel kulit mati kesan dari metabolisme kulit yang kurang baik, proses penuaan serta pendedahan pada sinar matahari yang berlebihan.

 
STEP RAWAT KULIT MUKA 

SCRUB, MASKER, CUCI, DAN SAPU

Pertama sekali kena la beli scrub yang diyakinin berkesan dan best. Aku suka scrup dari Safah Herbs sebab dia punya produk banyak yang diperbuat daripada bahan bahan semulajadi. Macam santan, nenas, kopi, kacang hijau, eh macam macam lagi la. 

So aku pilih SCRUP GARAM BUKIT. Scrup garam bukit ni best sebab dia tanggalkan sel kulit mati dan bagi kulit tu bernafas semula! Di samping tu boleh bagi kesan pencerahan yang diidamkan tapi idoklah putih macam kene sental klorox! Cerah bersih gitu. Yang paling penting, jerawat pun boleh kecut! 

Himalayan Rock Salt


Lepas tu, aku bancuh masker dengan Yogurt Asli. Masker aku pilih dari serbuk tepung ESP (Energizing Soy Protein) yang sekarang memang terkenal sebab kesan dia menakjubkan tau! ESP ni asalnya untuk minum, macam macam khasiat yang ESP ni bekalkan pada kita dan salah satu benefitnya boleh buat masker! Bancuhan ESP dengan yogurt asli ni boleh buat kulit kita anjal, gebu, dan lembab. 
Masker untuk kulit kusam


Langkah seterusnya aku cuci dengan sabun KOPI yang jugak aku pilih daripada produk SAFAH HERBS. Ramuan sabun kopi ni agak kasar sebab dia dihasilkan dari ekstrak biji kopi, so slow2 sental kulit muka tu kalau tak, luka pulak nanti. Lepas cuci dengan sabun kopi, masa ni rasa kulit macam masyallah, best sangat tau tak!! Tak payah pergi spa! Buat sendiri pun dah nampak kesan


Aku pilh sabun kopi! yang paling hitam tu! hehe


So last sekali aku sapu minyak lavender dan grape seed oil ni sebagai langkah terakhir. Ni untuk bagi kulit tu terpelihara kelembapan dia. 



Tapi kalau takde minyak ni, aku guna ektrak Vitamin E Shaklee tu, sebab kandungan dia lebih asli, dalam tu ada ekstrak biji anggur yang kaya dengan antioksida. Boleh buat kulit berseri tau! Masker VITAMIN E tu aku ada kongsikan dekat sini. Klik LINK NI << MASKER VITAMIN E>>>


Ok. Tamat dah projek hari ahad! Boleh pergi kenduri kahwin dengan kulit berseri! Ececece..

Serius kali ni tak pakai apa apa mekup pun. Just bedak nipis2 je. Sebab kulit dah segar! Gabungan mantap produk kulit Shaklee dan rawatan spa di rumah!

Promosi Kolagen, Vitamin C dan Vitamin E tinggal beberapa hari lagi. Boleh tinggalkan jejak di ruang komen dan saya akan bagi special konsultasi dan harga berpatutan untuk uols!  

Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Supervisor
COD di daerah Seremban
Shaklee ID:910287
SMS/Whatsapp: 012-6716961
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...