FINANCIAL FREEDOM VS PAHALA FREEDOM

Financial Freedom vs Pahala Freedom 2017


❤️❤️Financial Freedom
Semua orang mahukan financial freedom bila usia semakin maningkat tahun ke tahun. Sama la. Untuk setahun akan datang, jika diizinkan Allah, first thing is saya nak BEBAS dari HUTANG dulu. Saya perlukan portion sebanyak RM300 sebulan dari BONUS SHAKLEE saya untuk selesaikan PTPTN so pada tarikh 12/11/2017 saya akan BEBAS dari HUTANG PTPTN.
.
.
❤️❤️Macam mana pulak dengan pahala freedom?
.
Bagi saya, pahala freedom adalah bila kita tak berkira kira lagi untuk gunakan duit untuk tujuan wakaf. Gunakan duit kita untuk bina surau ke, beli kelengkapan untuk kemudahan dalam masjid ke.

Kisah seorang sahabat Rasullullah,
(rasanya Abdul Rahman bin Auf tapi tak sure). Ada satu telaga di kota Madinah yang menjadi milik Yahudi,
semua penduduk kena beli air dari pemilik telaga tersebut.
.
.
Sahabat r.a membeli 1/3 bahagian telaga tersebut.
Pada hari tertentu, beliau boleh menjual air dari telaga tersebut. Penduduk Madinah membeli air hanya pada
hari Sahabat r.a tersebut berniaga. Tiada sales pada hari jualan Yahudi yang masih memiliki 2/3 telaga.
.
.
Disebabkan sales yang merosot, Si Yahudi menjual
2/3 harga telaga kepada Sahabat r.a tersebut. Sahabat r.a memiliki 100% kepentingan telaga.
.
.
Apa tindakan beliau ?
.
.
MeWAKAFkan telaga untuk digunakan secara
percuma untuk seluruh penduduk kota Madinah. Ladang pahala itu masih mengalir buat sahabat tersebut.
walau beliau sudah lama meninggal dunia.
.
.
Jadi best kan kalau saya dapat capai kedua dua antara financial freedom dan pahala freedom ni pada 2017 nanti. Insyallah. Bonus Shaklee kena manfaatkan sebaik baiknya.
"Apabila manusia itu berkehendakkan sesuatu.
Allah akan memberi jalan mudah".
.
#tsunamishaklee
#amazingseventeen
#tss
#tasktsunamiisma
#shakleeseremban

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...