3 JENIS KEDAI ONLINE KALAU BUAT BIZNES ZERO MODAL

Best tengok kedai kedai dekat Bangi Sentral ni. Tapi dengar dengar sewa dia nak naik, sampaikan ada satu dua butik terkenal pun dah tutup sebab tak mampu nak tanggung kos sewa kedai yang makin tinggi.


Dulu apa yang saya belajar dekat sekolah, antara kos kos yang kena tanggung oleh orang yang nak berniaga, adalah kos PEKERJA dan KOS SEWA KEDAI. Haha masa tu takde online biz macam sekarang. So siapa yang berniaga zaman tu, modal kena paras kening ek.. kalau modal paras lutut lupa kan ajo nak meniaga,

Tapi alhamdulillah harini saya biznes tak keluarlangsung modal untuk KOS PEKERJA dan KOS SEWA KEDAI sebab kedua dua kos tu memang tak wujud dalam bisnes Shaklee. Saya la bos dan saya la pekerja. Kedai pun tak payah sebab Shaklee menggerakkan perniagaan mereka melalaui Shaklee Independent Distributor sahaja. Pengedar tak perlu bukak kedai untuk berniaga Shaklee. ZERO MODAL!

So saya ambik ni sebagai peluang untuk buat biz betul betul. Siapa taknak kan kalau ZERO MODAL dan tak perlu sewa kedai? Semuanya online je. Jadi saya nak kongsikan dengan korang KEDAI ONLINE saya. Hari hari kena update je. Bukan bukak shutter kedai pun hehe

1. BLOG - http://buff.ly/2gD4L2o

Saya gunakan medium blog untuk luaskan perniagaan saya. Sebab saya percaya, korang kalau tak tahu satu satu benda, atau nak cari sesuatu penyelesaian, korang mesti google kan? heh heh. Jadi saya gunakan BLOG sebagai kedai online saya so that bila orang google "Cara kawal kolestrol" harapnya jumpa la blog saya huhu

2. FANPAGE - AlmariCantik

Fanpage ni kedai saya dekat Facebook yang saya linkkan dari akaun Instagram saya. Dalam ni saya akan update tentang produk shaklee so siapa yang nak beli shaklee, cari dalam AlmariCantik ye.

3. INSTAGRAM - @AlmariCantikByIsma

Untuk pengguna IG, yang nak shopping, boleh jugak jenguk kedai saya yang satu lagi ni. Saya akan update setiap setengah jam dengan info info produk dan promosi terkini. Insyallah walaupun masih baru, tapi SALES banyak dari IG. Rata rata call terus mintak Cash On Delivery.

Ni la 3 kedai online yang saya handle setiap hari. Tak susah pun. Tak perlu bayar sewa kedai, semuanya free signup! Bukan susah pun nak meniaga sekarang. Nak atau taknak je. Kalau dulu boleh la bagi alasan taknak meniaga sebab modal takde. Tapi harini kalau nak bagi alasan takut meniaga sebab ada anak kecik, tak sempat, bizi, tak tahu, takut tak boleh buat, alahaiiii...malu makkk nak dengar alasan tu.
Ok semua. Nak meniaga harini la masanya. Jangan tunggu perfect time untuk mula, tapi mula kan aje supaya lama lama akan jadi perfect!
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...