TIPS PENYUSUAN DIRECT FEEDING DAN PUMPING

Gembira tak terungkap bila berjaya susukan anak sehingga 2 tahun kan? Impian nak menyusukan anak sehingga 2 tahun merupakan impian semua wanita bergelar ibu. Namun dek kekangan masa dan kesibukan ditambah pula golongan ibu tersebut seorang yang berkerjaya, ada di antara mereka yang tidak berpeluang untuk menyusukan anak mereka sehingga ke umur tersebut. Jadi mungkin perkongsian tentang tips penyusuan ni dapat membantu anda ye 





TIPS PENYUSUAN DIRECT FEEDING + PUMPING

Walaupun 24 jam baby saya depan mata mengempeng dan menyusu badan, alhamdulillah masih boleh buat stok EBM dan setiap kali pam mesti penuh" 


Saya nak kongsikan serba sedikit ilmu dan amalan, semoga menjadi manfaat dan semangat buat ibu-ibu di luar sana yang berkeinginan untuk menyusukan anak mereka sehingga umur 2 tahun. 


1. TENDERM NURSING


Sambil kita menyusukan bayi, sambil tu kita pam sebelah lagi. Perasan tak bila baby sedang menyusu, ada ransangan sebelah lagi dan terhasil pengeluaran susu? ha masa inilah kita kena pam.

2. POWER PUMPING

Amalkan rutin pam kedua dua belah dengan teknik 5-10 minit sebelah kanan, kemudian 5-10minit sebelah kiri. Rest 5 minit. Kemudian ulang 2-3 sesi

3. MINUM BANYAK

Air 2-3 liter sehari ( bulan puasa cuba amal 8 gelas air dengan mengamalkan 6 gelas waktu berbuka hingga tidur.. Bangun sahur 1 gelas, selesai sahur 1 gelas)

4. KURMA BILANGAN GANJIL



5. HAPPY SURROUNDING

Tak boleh stress,dan tak boleh sedih.. Sbb hormon prilaktin terhasil bila mood kita HAPPY! So main peranan penting pada penghasilan susu ibu. Sambil mengepam tu nyanyilah sikit lagu Jomblo Happy. kihkih

6. NIAT 

Niatkan betul betul dengan ikhlas nak menyusu bayi anda hingga 2 tahun. Ingat. Tuhan mengikut sangkaan hambaNya.

7. PERCAYA DAN YAKIN

Percaya dan yakin "AKU ADA SUSU, SUSU AKU BANYAK" .

8. AMAL ZIKIR YA MATTIN


9. PAM WAKTU MALAM

Sesi pam waktu malam atau awal pagi sebab masa ni hormon prolaktin kita tinggi ( rasa tenang) dan baby tido lebih lama jadi susu banyak

10. AMAL SUPPLEMENT

Lepas amal ESP, alfalfa, ostematrix sebagai supplement tambahan .. Alhamdullilah 2 hari lepas tu susu makin meriah sampai berjaya wean off genap 2 tahun

JOM KITA BACA KISAH SEORANG WANITA YANG BERJAYA SUSUKAN ANAK SEHINGGA 2 TAHUN


Assalamualaikum W.B.T. Nama saya Nur Farah Liza Ramli dan berumur 38 tahun. Saya menetap di Banting dan mempunyai 3 orang dan berkerja di bahagian Teknologi dan Maklumat.



Saya menghadapi masalah kekurangan susu ketika anak saya berumur 1 tahun 6 bulan. Pelbagai simptom-simptom dan gejala susu semakin menyusut telah saya hadapi. Rakan saya, Fatimah Azzahra Ismail, telah mencadangkan kepada saya supaya minum MealShakes dan ESP Shaklee secara konsisten. Beliau berasa simpati terhadap saya kerana saya berhasrat untuk menyusukan anak sehingga umur 2 tahun namun anak baru menjengah umur 1 tahun susu badan saya sudah menyusut.



Sya juga mendengar banyak pendapat dari ramai orang bahawa ESP Shaklee merupakan supplemen Shaklee yang sangat bagus untuk ibu yang sedang menyusukan anak. Saya mengamalkan 1 sudu Mealshakes dan 2 sudu ESP pada waktu pagi manakala pada waktu malam pula saya cuma mengambil 1 sudu ESP sahaja.



Selepas mengambil MealShakes dan ESP secara konsisten selama 6 bulan, saya lihat bayi saya selalu kenyang dan saya sendiri puas menyusukannya. Alhamdulillah, kini anak saya dapat menyusu badan sehingga 2 tahun.



Saranan saya kepada ibu-ibu yang mempunyai masalah seperti saya, ambillah MealShakes dan ESP secara konsisten. Saya berasa sangat gembira dan berbesar hati kerana menjumpai produk hebat Shaklee. Terima kasih Shaklee.


SET PENYUSUAN SHAKLEE UNTUK SUSUKAN ANAK SEHINGGA 2 TAHUN


Anda perlu tahu, kebaikan pengambilan vitamin pada dasarnya hanya untuk membantu si ibu kekal sihat, bertenaga dan dengan kesihatan yang optimum mampu meneruskan perjuangan penyusuan mereka. Pada dasarnya si ibu perlu mengepam dengan konsisten dan bagi yang tidak mampu melakukan sesi perahan atas kekangan kerja maka anda digalakkan buat power pumping seperti tips di atas tadi. 

"Breastfeeding journey saya memang menyeronokkan, bukan setakat dapat memberikan yang terbaik buat Hadif dan Hafiy malah hubungan kami sangat erat. Bagi saya selain konsep “Demand & Supply” dalampenyusuanmengambil suplemen Shaklee adalah satu bonus untuk diri saya sendiri dan memberi manfaat untuk anak-anak. Bukan setakat melancarkan perjalanan penyusuan, malah membantu kami menjaga kesihatan. Alhamdulillah, Hadif berjaya fully breastfeed sehingga 2 tahun dan kini giliran Hafiy pula. In shaa Allah fully breastfeed sehingga 2 tahun seperti abang longnya."





Jadi kepada anda yang ingin menyusukan anak sehingga usia 2 tahun dengan sokongan pengambilan supplemen, berikut merupakan antara pilihan terbaik untuk anda. 





CARA MEMBUAT PEMBELIAN SET PENYUSUAN SHAKLEE 


CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET PENYUSUAN SHAKLEE ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

CARA 3 
Sila hubungi saya untuk MENDAFTAR AHLI dan menikmati potongan harga RM10-RM100 bagi setiap produk shaklee.

IsmaLyeza
ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi


Previous
Next Post »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...